Referenční projekty

Elektrická jednotka řady 471, Česká republika
Vývoj elektrické dvoupodlažní jednotky řady 471 vychází z požadavku Českých drah na náhradu dožívajících příměstských jednotek řady 451 a 452. Na vývoji se podílely MSV Studénka *) a Škoda Dopravní technika. Koncepčně byly připraveny dvou a třívozové jednotky s použitím elektrických, vložených a řídících vozů. Moderní jednotka byla zkonstruována při použití velkoplošných hliníkových profilů pro hrubé stavby vozových skříní s nízkou úrovní nástupních prostor a moderních komponent, do té doby u Českých drah nepoužívaných. Pohodlné cestování touto jednotkou zpříjemňuje nízká úroveň hluku, použití klimatizace, jakož i zařazení oddílu 1.třídy. Prototypové vozy jednotky byly vyrobeny a poprvé představeny v roce 1997 na 39. Mezinárodním strojírenském velethu v Brně. Sériové dodávky byly zahájeny v roce 2000. Do konce roku 2012 bylo dodáno Českým drahám celkem 75 ks třívozových jednotek určených pro příměstkou dopravu v okolí Prahy a Ostravy.
*) Výroba osobních vozidel byla v rámci privatizace vyčleněna do dnešní ŠKODA VAGONKA a.s.
Provozovatel
České dráhy, ČD
Termín dodávky
2000 - 2013
Typ
Elektrická jednotka řady 471
Počet vozidel
83 ks
Rozchod
1435 mm
Maximální rychlost
140 km/h
Délka
79200 mm
Trakce
elektrická stejnosměrná
Výkon
4 x 500 kW
Napájení
3 kV
Počet sedadel
310