image

Motorový revizní vůz řady 892, Československo

Motorové vozy řady M 153.0 byly vyvinuty počátkem 80 let minulého století za účelem doplnění vozového parku ČSD pro prohlídky a opravy trakčního vedení, a to v přímé souvislosti s postupující elektrizací tratí. Prototyp prvního vozu byl vyrobem ve Vagónce Studénka, n.p. *) v roce 1981 a v následujícím roce prošel zkouškami. Na základě úspěšným zkoušek byla následně zahájena sériová výroba, přičemž v roce 1983 bylo vyrobeno 100 ks vozů typu 9.708.0 a 3 ks typu 9.708.5 ( pro rozchod kolejí 1520 mm), druhá a poslední série 11 ks byla vyrobena v roce 1992.

Konstrukce vozu je odvozena z řady M 152.0 (810). Vnitřní prostor skříně je rozdělen na pracovní a skladovou část. Vůz má rovněž hygienické zázemí. Vstup do vozu je umožněn dvěma předsuvnými a jedněmi jednokřídlovými dveřmi. Na střeše je umístěna prohlídková kabina, z níž se vstupuje na pevnou izolovanou plošinu pro práci pod napětím 3 kV ss s oboustranně výsuvnou lávkou. Na střeše je dále umístěn kontrolní polopantograf a lávky pro přechod na připojená vozidla. Hnací agregát je rovněž shodný s řadou M 152.0, přičemž ovládání umožňuje jízdu trvalou rychlostí 5 km/h. Původní barevné provedení mělo celou skříň tmavě červenou s širokým žlutým pruhem na bočnicích a čelech vozu. Vozy byly později v provozu přeznačeny na řadu 892 a vozy ČD jsou nyní označeny řadou MVTV - 2 s původními inventárními čísly

*) Výroba osobních vozidel byla v rámci privatizace vyčleněna do dnešní ŠKODA VAGONKA a.s.
ProvozovatelČeskoslovenské státní dráhy, ČSD
Termín dodávky1981 - 1992
TypMotorový vůz řady 892 (M153.0,5)
Počet vozidel115 ks
Rozchod1435 mm
Maximální rychlost80 km/h
Délka13970 mm
Trakcediesel mechanická
Výkon155 kW
Počet sedadel6
Domů>O společnosti>Reference>Motorový revizní vůz řady 892, Československo