image

Motorový vůz řady 843, Česká republika

V roce 1989 zadaly ČD vývoj motorového vozu s elektrickým přenosem výkonu při použití spalovacích motorů LIAZ. Při vývoji, na kterém se podílely Moravskoslezská vagónka Studénka *) a VÚKV Praha, byl kladen důraz na zachování koncepce uspořádání pohonu s podpodlahovými motory, vysokou úroveň řídicí i regulační techniky, maximální spolehlivost, ekonomičnost a ekologičnost provozu. Prototyp nového vozu řady 843 se dvěma hnacími agregáty a trakční výzbrojí ČKD byl vyroben v roce 1995 a v tomto roce byl na 37. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně oceněn zlatou medailí. V letech 1996 až 1997 byla Českým drahám dodána série 30 ks vozů. K vozům byly dodány také nové vložené vozy řady 043 a řídící vozy řady 943, se kterými tvoří ucelené soupravy. Těžištěm nasazení souprav vozů je dálková doprava, rychlíkové relace a tratě horského charakteru.

*) Výroba osobních vozidel byla v rámci privatizace vyčleněna do dnešní ŠKODA VAGONKA a.s.
ProvozovatelČeské dráhy, ČD
Termín dodávky1995 - 1997
TypMotorový vůz řady 843
Počet vozidel31 ks
Rozchod1435 mm
Maximální rychlost110 km/h
Délka25200 mm
Trakcediesel elektrická
Výkon2 x 300 kW
Počet sedadel59
Domů>O společnosti>Reference>Motorový vůz řady 843, Česká republika