image

Modernizace přípojných vozů Bix/020

S ohledem na nedostatek přípojných vozů pro nové motorové vozy řady 842 byla ČD objednána modernizace přípojných vozů původní řady Balm. Tyto vozy byly vyráběny v letech 1958 až 1969 ve Vagónce ve Studénce, přičemž bylo vyrobeno celkem 711 vozů. V roce 1990 dostaly vozy nové označení Bix a číselnou řadu 020.

Modernizace byla provedena v Moravskoslezské vagonce Studénka *) v letech 1995 až 1997 za spolupráce s ŽOS Nymburk. Cílem modernizace bylo prodloužení životnosti a výrazné zlepšení pohodlí cestujících. Vozy byly v té době již ve značně špatném stavu, takže z původně přistavených 100 vozů vzniklo celkem 68 vozů modernizovaných. Při modernizaci byla od základu opravena a vyvařena skříň vozů včetně nové izolace a nátěru, došlo ke zvětšení jednoho nástupního prostoru, dosazeny byly nová buňka WC a stojany na přepravu kol, došlo k výměně vnitřního obložení včetně podlahy a příček. Také byly namontovány nové sedačky tramvajového typu uspořádány za sebou, nová okna s determálními skly a předsuvné dveře se sklopnou stupačkou ovládané tlačítky. Kompletně byla provedena rekonstrukce elektrovýzbroje.

Po modernizaci byly vozy označeny novou řadou 021 Bifx a od roku 2001 nesou vozy označení Btx. V provozu jsou nasazovány na tratích Břeclav – Znojmo a Hrušovany nad Jevišovkou – Brno.

*) Výroba osobních vozidel byla v rámci privatizace vyčleněna do dnešní ŠKODA VAGONKA a.s.
ProvozovatelČeské dráhy, ČD
Termín dodávky1995 - 1997
TypPřípojný vůz Bix
Počet vozidel68 ks
Rozchod1435 mm
Maximální rychlost90 km/h
Délka18500 mm
Počet sedadel64
Domů>O společnosti>Reference>Modernizace přípojných vozů Bix/020