image

Elektrická jednotka řady 671

Trakční pohon, soustředěný do dvou strojoven v motorovém voze, se vyznačuje vysokou účinností. Je založen na spojeni asynchronních trakčních motorů a IGBT trakčních měničů.

Vozy jsou vybaveny jednotným typem pohodlných sedadel v uspořádání 2 + 2. Pro každé dvousedadlo je k dispozici zásuvka pro napájení PC. Oddíly pro cestující jsou vybaveny účinným systémem větrání , vytápění a klimatizace. K pohodli cestujících přispívá i nízká úroveň vnitřního hluku. Pro nástup cestujících na invalidních vozících je elektrický a řídicí vůz vybaven sklopnými rampami. Všechny prostory jsou monitorovány protipožárními čidly, strojovny jsou vybaveny automatickým hasícím zařízením. Komunikační terminály pro hlasovou komunikaci cestujícího se strojvedoucím a kamerový systém zvyšující bezpečnost v oddílech.

Maximální rychlost 160 km/h a dynamika jízdy umožňují dosáhnout vysoké efektivity při přepravě cestujících. K tomu přispívají i široké nízkopodlažní vstupní dveře pro rychlý, pohodlný a bezpečný nástup a výstup cestujících, včetně cestujících se zavazadly a dětskými kočárky. Pro přepravu jízdních kol jsou vyhrazeny prostory v čelních vozech. O cílové stanici, následující stanici a časech příjezdu jsou cestující informování informačními tabulemi LED v oddílech pro cestující i v nástupních prostorách a akustickým informačním systémem.

Součásti řízení trakčních měničů je rekuperace elektrické energie při dynamickém brzdění do obou napájecích systémů. Vozidlo je vybaveno systémem pro měření spotřeby elektrické energie dle EN norem, automatickou rychlostní regulací a bezdrátovým přenosem diagnostických údajů přes drážní mobilní síť GSM-R.

Základní údaje
Rozchod1435 mm
Maximální rychlost160 km/h
Délka vozidla přes nárazníky79200 mm
Šířka vozidla2820 mm
Výška vozidla4635 mm
Počet sedadel 1.třídy0
Počet sedadel 2.třídy307
Přenos výkonuE st + ss
Výkon2000 kW
Napájení3 DC + 25 AC kV
Uspořádání nápravBo'Bo' + 2'2' + 2'2'