image

Jednopodlažní elektrická jednotka 440 / 640 / 650

Jednotky mohou být v provedení dvouvozovém a třívozovém s trakční elektrickou výzbroji pro tratě elektrifikované systémem 3 kV DC nebo jako dvousystémové pro tratě elektrifikované systémy 3 kV DC a 25 kV, 50 Hz. Na těchto tratích poskytují novou kvalitu cestování při plnění nejnovějších norem a předpisů včetně platných TSI. Konstrukční řešení a hlavní rozměry všech vozů tvořících soupravy jsou shodné. Jednotky jsou vybaveny automatickými spřáhly, umožňující podle provozní potřeby spojení a ovládání až 4 jednotek. Základní sestava elektrických jednotek je dvouvozová resp. třívozová, složená ze dvou hlavových vozů resp. dvou hlavových a jednoho vloženého vozu. Všechny vozy jsou vždy vybaveny jedním hnacím podvozkem se dvěmi asynchronními motory a jedním běžným podvozkem. Takto distribuovaný pohon dává jednotkám velmi dobré dynamické vlastnosti.

Skříně vozidel jsou vyrobeny z velkoplošných hliníkových profilů, u hlavových vozů je hliníkový tubus doplněn ocelovovým kabinovým modulem obloženým plastovými panely, což společně s absorbéry energie umožňuje splnění náročných požadavků na odolnost skříni vůči nárazům. Většina technologického zařízení je umístěna na střeše vozidel, což umožňuje věnovat maximální vnitřní prostor pro cestující. Asynchronní trakční motory a mikroprocesorově řízené střídače společně s elektrodynamickou brzdou s možností rekuperace snižují energetickou náročnost provozu. 4 trakční motory u dvouvozové jednotky poskytují jmenovitý výkon 1360 kW, u třívozové jednotky 6 trakčních motorů poskytuje jmenovitý výkon 2040 kW. To umožňují maximální konstrukční rychlost 160 km/h.

Moderní velkoprostorový interiér vozů je koncipován jako zcela otevřený bez vnitřnívh příček a dveří a rovněž přechod mezi vozy je otevřený krytý tepelně a zvukově izolovanými měchy. Dvouvozová konfigurace dává kapacitu 147 sedadel (9 v oddíle 1.třídy), třívozová konfigurace dává kapacitu 241 sedadel (9 v oddíle 1.třídy). Nízkopodlažní nástup širokými dveřmi doplněnými dvěmi výsuvnými stupačkami pro různé výšky nástupišť, klimatizace, WC uzavřeného typu a vnější a vnitřní informační systém zvyšují komfort pro cestující. Moderní a ergonomicky řešené stanoviště strojvedoucího včetně doplňkové výbavy (lednice, mikrovlnná trouba), řídící systém umožňující automatické vedení vlaku, ovládání pomocí jedné jízdní páky, možnost automatické regulace rychlosti tvoří komplex prvků usnadňující práci strojvedoucímu a tím dále zvyšují bezpečnost provozu.

U každé konfigurace elektrické jednotky jsou přední vstupy jednoho hlavového vozu vybaveny pomocnou sklopnou nákladací rampou pro cestující na vozíčku a přilehlý multifunkční prostor včetně buňky WC je pro tyto cestující uzpůsoben. Důležité vnitřní nápisy jsou provedeny Brailovým písmem pro nevidomé, vybrané vstupy jsou vybaveny naváděcím majáčkem pro neslyšící.

Základní údaje
Rozchod1435 mm
Maximální rychlost160 km/h
Délka vozidla přes nárazníky79 400 mm
Šířka vozidla2820 mm
Výška vozidla4260 mm
Počet sedadel 1.třídy9
Počet sedadel 2.třídy232
Přenos výkonuE ss, E st + ss
Výkon2040 kW
Napájení3 kV DC, 3 kV DC + 25 kV/50 Hz kV
Počet náprav16
Uspořádání nápravBo' 2' +Bo' 2' + 2' Bo'

Domů>Produkty>Elektrické jednotky>Jednopodlažní elektrická jednotka 440 / 640 / 650